کاتالوگ معرفی خدمات

من مشاور مدیریت و تحلیل گر تحقیقات بازاریابی برندسازی هستم

تحقیق و مطالعه نگرش و مصرف (U&A)

قبل از هر اقدامی درباره احساسات و نگرش مخاطبان نسبت به شما و رقبایتان تحقیق کنید

درک صحیح و مبتنی بر آنچه که مخاطبان و مشتریان هدف شما در دنیای واقعی به محصولات / خدمات و برندهای شما در مقایسه با رقبا فکر و احساس کرده و به آن واکنش نشان می‌دهند، از مهم ترین و نخستین مراحل هرگونه فعالیت و برنامه ریزی راهبردی برای بازاریابی و تبلیغات است. من به کمک تیم تحقیقاتی خبره و مجرب به شما کمک می کنم تا نسبت به افکار، ایده‌ها، نگرش‌های مخاطبانتان برای پیشبرد برنامه هایی مثل تغییر و توسعه محصولات، عارضه یابی مشکلات، معرفی و لانچ محصولات جدید آگاه شوید.

مزایای راهکار تحقیق و مطالعه نگرش و مصرف (U&A)

شناخت جامع از مصرف کنندگان و رفتار خرید ایشان

با انجام تحقیقات نگرش و مصرف ضمن آگاهی از انواع دسته بندی های ممکن برای تعیین بازارهای هدف به مقایسه نگرش ها، عوامل موثر بر قصد خرید و عادات مصرف ایشان دست یافته و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید

تحلیل موقعیت برند در مقایسه با رقبا

در تحقیقات پیمایشی نگرش و مصرف می توانید اطلاعات مناسبی را درباره برندتان از نظر میزان آگاهی مخاطبان از آن و اولویت برند در نزد ایشان در تصمیم گیری های معطوف به خرید و نیز شناخت کاملی نوع نگاه و تصویر برندتان در اذهان ایشان در مقایسه با رقبای فعال در بازار کسب کنید

آگاهی از آخرین روندها در بازار یا صنعت

مطالعات نگرش و مصرف این امکان را برای شما مهیا می کند تا با آخرین تغییرات در بازار از ورود رقبای جدید گرفته تا تاثیر ملاحظات نوین در قصد خرید مصرف کنندگانتان آگاهی یافته و از این اطلاعات برای به روز رسانی برنامه بازاریابی و افزایش رضایت مشترین و در نتیجه بهبود در فروش استفاده نمایید

کشف فرصت‌های برای توسعه کسب و کار و بهبود محصولات و خدمات

با انجام تحقیقات نگرش و مصرف ضمن عارضه یابی از مسائل مرتبط با برند، کسب وکار، محصولات یا خدماتی که در بازار ارائه می‌دهید، می توانید با تحلیل اطلاعات گردآوری شده، فرصت‌هایی را برای رشد با سرعت بیشتر از جمله ارائه و به روز رسانی ویژگی‌های محصول/خدمت، توسعه بازارهای جدید و نیز برنامه ریزی برای کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید.

امکان اندازه گیری، تحلیل و مقایسه کمی داده‌ها

استفاده از روش پیمایشی در اجرای تحقیقات نگرش و مصرف در مخاطبان این امکان را برای شما فراهم می کند تا با گردآوری داده‌های کمی به تحلیل و مقایسه کمی داده‌ها پرداخته و به صورت دقیقتر و نظام یافته‌تر نسبت به مسائل مدنظرتان آگاهی یابید و برای آنها تصمیمات کارامدتری اخذ کنید. حتی در آینده با تکرار چنین تحقیق می توانید میزان بهبود در عملیات کسب و کار به خصوص فعالیت‌های بازاریابی، برندسازی و فروش را اندازه گیری نمایید.

درباره تبلیغات در رسانه جمعی (ATL)

تحقیقات نگرش و مصرف (Usage & Attitudes) چیست؟

مطالعه مصرف و نگرش (U&A) یک تحقیق پیمایشی است که با هدف درک بازار و شناخت مخاطبان هدفتان و نیز شناسایی فرصت‌های رشد با پاسخ دادن به سؤالاتی در مورد اینکه چه کسی، چه چیزی، از کجا و چگونه و هرچندوقت یکبار خرید کرده انجام می شود. این نوع مطالعه اساسی برای شناسایی ارتباط بین رفتارها و نظرات و عادات مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

چه چیزی در مطالعات نگرش و مصرف (U&A) بررسی می شود؟

رویکردهای مختلفی در مطالعات نگرش و مصرف وجود دارد که شامل تعیین اندازه بازار، درک صنعت و بخش مورد بازار، نگرش‌ها نسبت به برند و مقایسه آن با رقبا و نیز بررسی نگرش و عادت خرید و مصرف هستند که به صورت کلی تلاش می شود تا پاسخ‌هایی برای سوالاتی نظیر موارد زیر ارائه شود: چه دسته‌های مختلفی از مشتریان وجود دارد و طرز نگرش و عادات مصرف آنها چگونه است؟ مشتریان بالقوه از کدام برندها خرید می کنند؟ چرا؟ چه عوامل، ملاحظات و نگرش‌هایی را در خرید خود لحاظ می‌کنند؟ آیا مشتریان از محصول من به تنهایی استفاده می کنند یا از محصولات رقیب و کدام یک استفاده می کنند؟ برندهای موجود در بازار با توجه به عوامل موثر در قصد خرید مصرف کنندگان و نیز در مقایسه با یکدیگر از چه جایگاهی برخوردارند؟

انواع مطالعات نگرش و مصرف کدامند؟

امروزه مطالعات نگرش و مصرف (U&A) فراخور نیاز بازاریابان و مدیران برند و کسب و کار شامل تحقیق درباره اطلاعات مناسب دیگری شده است. نام‌های متداول که به اشاره به نوع خاصی از پیمایش‌های نگرش و مصرف قرار می‌گیرند عبارتند از: مطالعات مصرف – نگرش – تصویر (UAI) در مطالعات مصرف – نگرش – تصویر (Usage-Attitude-Image) ضمن بررسی عادات و فرایندهای خرید و بررسی نگرش و عوامل موثر بر قصد خرید مصرف کننده، درباره تصویر ذهنی برند مورد نظر در مقایسه با رقبا نیز تحقیق می شود. مطالعات آگاهی – نگرش – مصرف (AAU) از مهم تری تفاوت های تحقیقات و مطالعات آگاهی – نگرش – مصرف (Awareness – Attitude – Usage) نسبت به مطالعات متداول نگرش – مصرف، بررسی میزان ادراک، باورها و آگاهی از برند و جایگاه آن در ذهن مصرف نسبت به رقبا و نیز بررسی تداعی گرهای برند و قدرت آنهاست. مطالعات آگاهی – آزمون – مصرف (ATU) مطالعات آگاهی – آزمون – مصرف (Awareness – Trial – Usage) کمی متفاوت از تحقیقات نگرش مصرف متداول هستند که هدف اصلی آن کسب ایده هایی درباره میزان علاقه مصرف کنندگان کالا یا دریافت کنندگان خدمات جدیدی است که در مرحله آزمایش قرار دارد. این مطالعات به بازاریابان کمک می کند تا ضمن آگاهی از مسائل مربوط به محصولات و خدمات نوین، آنها را به شکلی مطلوب در بازار عرضه کنند.

Business purpose aryanazimi.com
19A6752 re

من دانش آموخته دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در رشته‌های مدیریت کسب‌وکارهای کوچک در مقطع کارشناسی، مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد و مدیریت دولتی در مقطع دکتری هستم. بیش از ۱۵ سال در سمت‌های کارشناس، سرپرست و مدیریت در حوزه‌های فروش، بازاریابی، تبلیغات، برنامه‌ریزی و تحقیقات در شرکت‌های خصوصی و سازمانهای دولتی مشغول به کار بوده‌ام. تا امروز شش کتاب و شش مقاله در مجلات علمی داخلی و بین‌المللی در رشته مدیریت منتشر کرده‌ام.

روش انجام کار من

از مهم ترین فعالیتهایی که برای راهکار تحقیق و مطالعه نگرش و مصرف (U&A) انجام خواهم داد، می توانم به موارد ذیل اشاره کنم:

 

1. تکمیل فرم دستور کار تحقیقات

در مرحله نخست، فرم بریف یا دستورکار جهت شناخت مساله و دلایل احتمالی وجود آن و نیز اطلاعاتی درباره شرکت و جایگاه آن در صنعت / بازار مورد فعالیتش توسط کارفرما تکمیل می‌شود.

۲. طراحی پرسشنامه اختصاصی

در این مرحله فراخور راهبرد پژوهش و روش گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای طراحی می‌شود.

۳. جمع آوری داده ها

در این مرحله تیمی از کارشناسان تحقیقات بازار اقدام به جمع آوری داده‌ها براساس پرسشنامه طراحی شده می‌پردازند.

۴. ورود، تصحیح و آماده سازی داده ها به نرم افزار

در این مرحله داده‌های جمع آوری شده توسط تیم تحقیقاتی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا با کمک ابزارهایی از صحت داده‌های دریافت شده اطمینان حاصل شود. سپس داده‌ها توسط فرم‌هایی از پیش تنظیم شده، آماده ورود به نرم‌افزارهای تخصصی موردنظر برای تحلیل می‌شوند.

۵. تحلیل داده ها

در این مرحله فراخور ماهیت داده‌های جمع آوری شده از نرم افزارهای مختلف برای تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود. پس از آن اطلاعات مدنظر با کمک تیمی از خبرگان بازاریابی جهت تفسیر مورد بررسی قرار می گیرند.

۶. آماده سازی و ارائه گزارش

کلیه داده‌ها و اطلاعات بدست آمده به صورتی گزارشی طبقه بندی شده آماده و در جلسه مشترکی با اعضای تیم کارفرما به اشتراک گذاشته می‌شود.

زمان و مبلغ راهکار

کسب‌وکار نوپا و کوچک

۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

یک شهر: تهران یا شهر پیشنهادی کارفرما

کسب‌وکار متوسط

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

سه شهر: شامل تهران و دو شهر پیشنهادی کارفرما

کسب‌و‌کار بزرگ یا شرکت دولتی

۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

پنج شهر: شامل تهران و چهار شهر پیشنهادی کارفرما

سوالات متداول

جزئیات تمامی مراحل در قبل، حین و پس از اجرای کار پژوهشی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین تیم تحقیقاتی من از فیلترهای سنگینی برای انجام کار درست گذر کرده‌اند. همچنین سرپرستانی نیز در تمامی مراحل پژوهشی بر کار رصد و نظارت بر داده‌ها حضور مستمر خواهند داشت.

آرین عظیمی

مشاوره رایگان