کاتالوگ معرفی خدمات

من مشاور مدیریت و تحلیل گر تحقیقات بازاریابی برندسازی هستم

طراحی کمپین ارتباطی یا تدوین برنامه تبلیغات و روابط عمومی

برنامه‌ریزی یک کمپین تبلیغاتی به اندازه اجرای آن مهم است

طراحی کمپین ارتباطی یا تدوین برنامه تبلیغات و روابط عمومی بیشتر از آن که نیاز به دانش تخصصی و به روز از انواع رسانه، محتواها و ایده‌ها دارد، به تجربه وابسته است تا اطمینان حاصل شود که دقیقا چه کاری، چگونه و با چه نتایجی همراه خواهد شد و چه اقداماتی را هر چقدر به نظر خلاق و موثر به نظر می رسد امکان پذیر نیست و ممکن است به هدر رفت منابع کسب و کار منجر شود. من با کمک تیم تخصصی تبلیغات در تهیه و تدوین برنامه ارتباطی یا کمپین تبلیغاتی در انواع رسانه های دیجیتال و آفلاین همراه شما خواهیم بود.

مزایای راهکار طراحی کمپین ارتباطی یا تدوین برنامه تبلیغات و روابط عمومی

برنامه ریزی توسط تیمی متخصص و مجرب

طراحی کمپین ارتباطی یا تدوین برنامه تبلیغات و روابط عمومی توسط تیمی از متخصصان کسب و کار، استراتژیست های تبلیغاتی و نیز کارشناسان خبره خلاقیت و هنری طرح ریزی و تدوین می شود. از این رو برنامه تبلیغاتی کسب و کارتان فراگیر و با اثربخشی و کارایی تضمین شده است.

جلوگیری از هدررفت منابع

تبلیغات گران است و اگر برنامه ای مدون و مبتنی بر راهبردی مشخص نداشته باشید نه تنها به اهداف مد نظرتان دست نمی یابید بلکه ممکن است منابع مالی و فرصتی زیادی را نیز از دست بدهید. به خصوص برای کسب و کارهایی که تجربه کمی در این رابطه دارند.

تحقق اهداف و کسب نتایج عالی

هر فعالیت تبلیغاتی از طراحی یک آرتورک برای پستی در اینستاگرام تا طراحی کمپینی ۳۶۰ درجه یا تدوین برنامه تبلیغات و روابط عمومی فراگیر باید معطوف به تحقق اهداف مدنظر ارتباطی، بازاریابی و کسب و کار باشد. طراحی کمیپن های تبلیغاتی توسط تیم مشاوران من به شما در کسب نتایج عالی کمک شایانی می‌کند.

پیش بینی و آمادگی در برابر رخدادها

در این راهکار، سناریوهای مختلفی را برای بروز رخدادهای پیش بینی نشده و بحرانی درنظر گرفته می شود تا آماده هر گونه تغییری باشید مخصوصا این که کسب و کارهای ما در موقعیتی قرار دارند که آبستن هرگونه حادثه و رخدادی هستند.

مدیریت یکپارچه بر تمامی امور

به جای داشتن حرکات جزیزه‌ای و گاها بی هدف، با کمک این راهکار می توانید ضمن داشتن برنامه ای جامع، با استفاده از معیارها و شاخص های ارزیابی عملکرد (KPI) به رصد و نظارت بر تمامی امور مربوط به تبلیغات، برندسازی و پیام‌های ارسالی به مخاطبان هدفتان بپردازید.

درباره طراحی کمپین ارتباطی یا تدوین برنامه تبلیغات و روابط عمومی

کمپین چیست؟

کمپین تبلیغاتی را می توان طرحی جامع تعریف نمود که شامل مجموعه از برنامه های ارتباطی است که همگی در راستای تحقق یک هدف کلان از طریق یک راهبرد جامع و با کمک یک پیام و ایده محوری که به منظور اثرگذاری بر مخاطبان در یک بازار / صنعت طراحی می شود.

ساختار و عناصر یک کمپین تبلیغاتی چیست؟

یک کمپین فراخور گستردگی آن شامل عناصر مختلفی است که متداول ترین عناصر آن به شرح زیر است:

  • هدف کمپین: مقصودی است که در طراحی کمپین ارتباطی یا تدوین برنامه تبلیغات و روابط عمومی دنبال می‌شود. این هدف می تواند افزایش آگاهی مخاطبان از برند یا محصولات/خدمات باشد، یا تشویق و ترغیب مخاطبان به خرید محصولات / خدمات یا تغییر تصویر فعلی برند، معرفی یا لانچ محصول جدید و یا ترکیبی از آنها باشد
  • مخاطبان هدف: افراد، گروه‌ها و جوامعی هستند که قرار است پیام کمپین را به درستی دریافت و به آن واکنش نشان دهند. مخاطبان هدف می‌توانند کارکنان داخلی یک سازمان یا متشریان بلقوه کسب و کار و یا حتی گروه ها و یا جوامع خاصی باشند.
  • پیام کمپین: جمله، عبارتی و یا هر مفهومی است که از طرف برند به مخاطبان هدف منتقل می‌شود.
  • ایده محوری (Big-Idea): مفهومی خلاقانه، هوشمند و مبتنی بر استراتژی است که پیام کمپین را از طریق رسانه‌های پیش بینی شده در کمپین به مخاطبان هدف منتقل می کند. 
  • راهبرد کمپین: نقشه راه یا مسیری است که هر کمپین قرار است طی آن به نتایج پیش بینی شده دست یابد
  • تحلیل موقعیت: به مجموعه از روشهایی گفته می شود که به منظور درک محیط داخلی و خارجی برند شامل توانایی‌های سازمان، بینش مخاطبان هدف و فضای رقابت و کسب و کار استفاده می شود.
  • برنامه عملیاتی (اکشن پلن):  لیستی از مراحل، اقدامات و فعالیت‌هایی است که برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید اجرا گردد. 
  • زمان و بودجه بندی: تعیین بازه زمانی و منابع مالی انجام هر فعالیت یا اقدام در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده را به ترتیب زمان بندی و بودجه بندی کمپین می‌گویند.
Business purpose dart aryanazimi.com
19A6752 re

من دانش آموخته دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در رشته‌های مدیریت کسب‌وکارهای کوچک در مقطع کارشناسی، مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد و مدیریت دولتی در مقطع دکتری هستم. بیش از ۱۵ سال در سمت‌های کارشناس، سرپرست و مدیریت در حوزه‌های فروش، بازاریابی، تبلیغات، برنامه‌ریزی و تحقیقات در شرکت‌های خصوصی و سازمانهای دولتی مشغول به کار بوده‌ام. تا امروز شش کتاب و شش مقاله در مجلات علمی داخلی و بین‌المللی در رشته مدیریت منتشر کرده‌ام.

روش انجام کار من

از مهم ترین فعالیتهایی که برای تطراحی کمپین ارتباطی یا تدوین برنامه تبلیغات و روابط عمومی انجام خواهم داد می توانم به موارد ذیل اشاره کنم:

 

1 - تکمیل فرم دستورکار کمپین ارتباطی

نخستین مرحله، تکمیل فرم بریف یا دستور کار طراحی کمپین تبلیغاتی و روابط عمومی است که در اختیارتان گذاشته می شود. این فرم به تیم طراحی کمپین و استراتژی کمک می کند تا شناخت جامعی از کسب و کارتان پیدا کنند

2 - بررسی و تحلیل موقعیت برند و کسب و کار

در این مرحله موقعیت فعلی برند و کسب و کار از چهار منظر شامل رقبا، مخاطبان هدف، صنعت / بازار هدف، برند و کسب و کارتان برای تدوین برنامه تبلیغاتی کارآمد مورد بررسی قرار می گیرد

3 - تعیین اهداف، مخاطبان و راهبردهای کمپین

در این مرحله پس از بررسی تحلیل موقعیت برند، به تعیین اهداف و شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد پرداخته شده و راهبردهای کمپین شامل راهبرد خلاقیت، راهبرد هنری و راهبرد رسانه تدوین می شود.

4 - ایده پردازی و تعیین پیام ارتباطی و ایده محوری کمپین

در این مرحله باتوجه به راهبردهای پیش بینی شده، تیمی از کارشناسان ایده پردازی و خلاقیت با همراهی استراتژیست های تبلیغاتی تشکیل شده با برگزاری جلسات طوفان فکری به طراحی پیام کمپین و ایده محوری (Big-idea) پرداخته می شود.

5 - تدوین تاکتیک های ارتباطی

در این مرحله باتوجه به راهبردهای از پیش تعیین شده و پیام و ایده های محوری، برنامه ها و تاکتیک های ارتباطی باتوجه به چارچوب دستور کار و نیز منابع و امکانات در دسترس طراحی می شود.

6 - تدوین برنامه عملیاتی و تقویم برنامه

در این مرحله برنامه عملیاتی (اکشن پلن) شامل گام‌های لازم، توالی برنامه‌ها، لیستی از فعالیت‌ها به همراه منابع مورد نیاز، نتایج مورد انتظار یا ذکر مدت پیش بینی شده و بودجه لازم برای آن تدوین می شود. همچنین از نمودار گانتی برای رصد مراحل و درصد پیشرفت پروژه استفاده شده و تقویمی برای برنامه های پیش از اجرا و پس از اجرا تهیه می شود.

7 - ارائه برنامه کمپین ارتباطی و اصلاح موارد مدنظر

کلیه موارد مرتبط با کمپین ارتباطی به صورت فایلی جهت گزارش و نیز همسویی با سایر واحدها و دپارتمانهای مرتبط با آن آماده و در جلسه مشترکی ارائه می شود تا در صورت نیاز اصلاحات لازم برای عملیاتی ساختن آن انجام شود.

زمان و مبلغ راهکار

طراحی کمپین برای رسانه دیجیتال

۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

شامل شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در وب

طراحی کمپین برای رسانه آفلاین

۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

شامل رسانه‌های محیطی و تلویزیونی

طراحی کمپین ۳۶۰ درجه

۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

شامل همه رسانه‌های دیجیتال و غیردیجیتال

سوالات متداول

برنامه تبلیغاتی براساس فرم دستورکار کمپین ارتباطی طراحی و تدوین می‌شود و از متخصصان مجرب برای تکمیل آن استفاده می‌شود. تمامی مراحب و استراتژی‌های طراحی شده بارها مرور می‌شود و سناریوهای مختلفی برای بروز رخدادهای احتمالی درنظرگرفته خواهند شد.

من سالها در آژانس‌ها و کانون‌های تبلیغاتی مختلف در زمینه برنامه ریزی و کمپین نویسی کار کرده‌ام به جرات به شما خواهم گفت که بیشتر پروپوزالهای تبلیغاتی صرفا پیش فاکتوری متداول با توضیح بیشتر است. این در حالی است که در این راهکار، کمپین تبلیغاتی منحصرا برای برند و مساله شما طراحی می شود و افراد متخصص و مجرب زیادی لازم است ساعت‌ها زمان و انرژی خود را برای آماده سازی و نگاشت آن صرف کنند.

آرین عظیمی

مشاوره رایگان