کاتالوگ معرفی خدمات

من مشاور مدیریت و تحلیل گر تحقیقات بازاریابی برندسازی هستم

طراحی / بازطراحی نمودار سازمانی

ساختار سازمانی مثل یک اسکلت ساختمان است و باید ضد زلزله و بحران باشد

ساختار سازمانی کسب‌وکارها باید به گونه‌ی طراحی شود که در عین اینکه وظایف هر واحد یا دپارتمان را به خوبی تعریف و از هم منفک می‌کند باید بتوانند با هماهنگی تمام میان آنها کارایی کسب‌وکار را بیشینه کند؛ در غیر این صورت تنها یک تفکیک وظیفه ساده خواهد بود و در برابر هر بحران سازمانی فروخواهد شکست

مزایای راهکار طراحی / بازطراحی نمودار سازمانی

پشتیبانی از اهداف پروژه و کسب‌وکار

تمرکز اصلی طراحی یا باز طراجی نمودار سازمانیر بر روی اهداف کسب و کار و پروژه هایتان است. در بازطراحی نمودار سازمانی، میزان هماهنگی وظایف واحدها و دپارتمان‌های سازمانی با اهداف سازمانی بررسی می‌شود.

افزایش میزان بازگشت از سرمایه

پیاده سازی بازطراحی نمودار سازمانی با تصحیح ناکارآمدی‌ها، ضمن افزایش احتمال تحقق اهداف پیش بینی شده، فعالیت ها را به گونه ای سامان دهی می کند که سازمان به آن اهداف سریعتر از گذشته دست یافته و درنتیجه بازگشت سرمایه بالاتری را برای کسب و کار به همراه خواهد داشت.

بهبود کارآیی عملیاتی

در بازطراحی نمودار سازمانی، موانع و گره های موجود در عملکرد بهینه فعالیت های کسب و کار شناسایی شده و وظایف به گونه ای بازطراحی می شود تا ضمن خودکارتر شدن آن، موجب افزایش کارآمدی آنها شود. این کار باعث می شود تا کسب و کار از راندمان بالاتری برخوردار شود.

امکان استفاده از نظام های ارزیابی و تحلیل پیشرفته

زمانی که وظایف واحدها و نحوه ارتباط میان آنها بازطراحی می شوند، امکان استفاده از سیستم های ERP پیشرفته مورد بررسی قرار می گیرد تا مدیران سازمان و کسب و کار بتوانند با استفاده از فناوری های نوینی ازقبیل هوش مصنوعی حجم عظیمی از داده ها را جمع آوری و تحلیل کرده تا بتوانند راحتتر به نظارت و ارزیابی فعالیت های کسب و کار بپردازند.

بهبود خطوط ارتباط سازمانی

در طراحی نمودار سازمانی، خطوط ارتباطی رسمی میان واحدهای سازمان و نیز میان افراد یک واحد بازطراحی شده تا همکاری و کارتیمی میان آنها تسهیل گردد. این کار باعث افزایش هم افزایی در کسب و کار شده و افزایش رضایت شغلی کارکنان و به تبع رضایت مشتریان را به همراه دارد.

درباره طراحی / بازطراحی نمودار سازمانی

تعریف نمودار سازمانی

 

نمودار سازمانی، تصویری بصری از جایگاه‌های و مشاغل موجود در سازمان و ارتباط میان آنها است. این نمودار سلسله مراتب سازمان و جایگاه‌های شغلی موجود در سازمان را مشخص می‌کند. همچنین به صورت ساده ارتباط طولی و عرضی میان جایگاه‌های کاری و شغلی را مشخص می‌کند.

Organizational chart redesign aryanazimi.com
19A6752 re

من دانش آموخته دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در رشته‌های مدیریت کسب‌وکارهای کوچک در مقطع کارشناسی، مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد و مدیریت دولتی در مقطع دکتری هستم. بیش از ۱۵ سال در سمت‌های کارشناس، سرپرست و مدیریت در حوزه‌های فروش، بازاریابی، تبلیغات، برنامه‌ریزی و تحقیقات در شرکت‌های خصوصی و سازمانهای دولتی مشغول به کار بوده‌ام. تا امروز شش کتاب و شش مقاله در مجلات علمی داخلی و بین‌المللی در رشته مدیریت منتشر کرده‌ام.

روش انجام کار من

از مهم ترین فعالیتهایی که برای طراحی و نیز بازمهندسی فرایندهای کسب‌وکار انجام خواهم داد، می توانم به موارد ذیل اشاره کنم

1

بررسی اهداف و فرآیندهای جاری کسب‌وکار

2

تجزیه و تحلیل نمودار سازمانی موجود

3

شناسایی نارسایی‌ها و فرصت‌های بهبود در چارت سازمانی

4

طراحی وظایف واحدها و دپارتمان‌‌ها

5

طراحی روابط رسمی میان واحدها و دپارتمان‌ها

6

پیاده سازی و ارائه بصری نمودار سازمانی

زمان و مبلغ راهکار

کسب‌وکار نوپا و کوچک

۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

کمتر از ۵۰ نفر پرسنل

کسب‌وکار متوسط

۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر پرسنل

کسب‌و‌کار بزرگ یا شرکت دولتی

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل

سوالات متداول

هر چقدر با برنامه و فکر قبلی دست به اقدام بزنیم قطعا در اجرا بهتر و موفق تر عمل خواهیم نمود. بدیهی است برخی از ایده ها به خاطر سالها تجربه کاری به درستی احصا شده اند و تنها می توان نسبت به برخی از کمبودهای آن و وسالات بخش هایی مطالعاتی را به صورت گزینشی انجام نمود.

بله، بنده به صورت ساعتی هم می توانم در رابطه با موضوعات مذکور و نیز سایر مسائل مربوط به کسب و کارتان همراه شما باشم. برای این کار کافی است تا تلفن خود را بردارید و با من تماس بگیرید.

آرین عظیمی

مشاوره رایگان